Minalli je jedan od izlagača na prvom međunarodnom sajmu namještaja u Rovinju.

Minalli je jedan od izlagača na prvom međunarodnom sajmu namještaja u Rovinju.
Od 15. 11. – 18. 11. Minalli predstavlja svoje proizvode i usluge u staroj tvornici u Rovinju pored skoro 100 drugih izlagača iz BiH, Hrvatske, Slovenije, Srbije, Italije, Turske i Engleske. Sajam prati niz predavanja i konferencija za arhitekte i dizajnere te se očekuje oko 7000 posjetitelja iz Hrvatske i šire.

Prestižne nagrade za namještaj iz BiH

Köln je ovih dana domaćin lidera među proizvođačima namještaja. Izlagači iz Bosne i Hercegovine, samostalno ili na zajedničkom štandu, uz osvojene značajne nagrade pokazuju da postaju ozbiljan konkurent na Zapadu.

“Raduje me što je BiH ove godine na Međunarodnom sajmu namještaja predstavljena na veoma reprezentativan način. BiH se u posljednje vrijeme prezentira i profilira kao ozbiljan proizvođač namještaja koji može konkurisati poznatim proizvođačima, ne samo u segmentima jeftinog namještaja, nego i visokog kvaliteta i dizajniranog namještaja”, kaže Salih Teskeredžić, najpoznatiji bosanskohercegovački dizajner i profesor na Akademiji likovnih umjetnosti.

Teskeredžić je najvećim dijelom zaslužan što je orginalni bh. Brend “Gazzda” ove godine na sajmu u Kelnu osvojio četiri vrijedne nagrade “Interior innovation award 2015”. Riječ je o nagradama za dizajn kreveta, stolice, fotelje i trpezarijskog stola.

“Recesija u proteklih nekoliko godina se osjetila i u dizajnu. Firme bojažljivo ulaze u nove projekte”, kaže Teskeredžić i ističe da su proizvođači namještaja iz BiH prepoznali važnost dizajna: “Kada govorimo o dizajnu, smatram da smo napravili najveći pomak u regionu”.

Vrata ka zapadnom tržištu

Sajam namještaja u Kölnu (IMM COLOGNE) je prvi sajam namještaja u godini i on određuje trendove koji će prevladavati idućih mjeseci. Ovim sajmom je tradicionalno započela nova godina dizajna i namještaja. IMM COLOGNE je tradicionalno najvažniji promotivni događaj za bh. proizvođače namještaja. „Štand BiH na sajmu vidimo kao ulaz manjih bh. firmi na zapadno tržište, firmi koje se samostalno ne bi otisnule u ovaj svijet jer se prije svega radi o visokim troškovima”, kaže Lejla Međedović, savjetnica za izvoz u Vanjskotrgovinskoj/Spoljnotrgovinskoj komori BiH.

U paviljonu Bosne i Hercegovine izlaže osam bh. proizvođača namještaja: Babilon (Tuzla), Bosnian Beech Board (Visoko), Minalli (Živinice/ Sarajevo), Malagić & Divani (Brčko), MS & Wood (Fojnica/ Sarajevo), Petroprojekt (Bratunac), Praktik (Vogošća) i Woodteam (Ilijaš).

Među četiri firme koje samostalno izlažu na sjamu je i firma “Rukotvorine” iz Konjica koja je novim brendom “Zanat” ove godine osvojila tri nagrade za inovativni dizajn koje dodjeljuje Njemačko vijeće za dizajn kao i nagradu za instalaciju na platformi Stylepark. Firma iz Konjica stoljetnim radom je postala prepoznatljiv bh. brend, koji je tradicionalni drvorezbarski zanat integrisao u moderni dizajn. Koliko su zanatlije iz Konjica uspješne pokazuje i činjenica da je ovaj zanat, konjičko drvorezbarstvo, nominovan za svjetsku listu UNESCO-a kao nematerijalna baština. Direktor “Rukotvorina” Adem Nikšić, inače četvrta generacija porodice Nikšić koja se bavi ovim zanatom, kaže da će odluka o tome biti donešena tokom ove godine.

BiH važan faktor u industriji namještaja

Prisustvo bh. firmi na sajmu u Kölnu već nekoliko godina uzastopno je najbolji pokazatelj da BiH postaje važan faktor u industriji namještaja u Evropi. To potvrđuju i rezultati prethodnog nastupa nakon kojeg su bh. firme ostvarile izvozne prodaje na tržištu Njemačke i EU u ukupnoj vrijednosti od preko 6,5 miliona KM. Njemačka je i dalje ključni faktor u sektoru namještaja na svjetskom nivou, ali i vodeće strano tržište za BiH kada je riječ o izvozu namještaja.

Prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH o izvozu namještaja Bosne i Hercegovine za period od januara do novembra 2014. godine, Njemačka, sa svojih 34% učešća u ukupnom izvozu namještaja BiH u svijet, i dalje drži primat na listi vanjskotrgovinskih partnera BiH.

Posebna pažnja poplavljenim firmama

Ove godine je na bh. štandu firmama koje su pretrpjele najveće štete nakon velikih poplava posvećena posebna pažnja. Namjera je da se tim preduzećima pomogne u približavanju zapadnom tržištu. “Uprkos velikim poplavama smo uspjeli održati nivo izvoza na evropskom tržištu. Ne smijemo zaboraviti da je veliki broj pogona proizvođača namještaja bio poplavljen. Poplave su na neki način presjekle čitav lanac – od proizvođača do prodaje”, kaže Lejla Međedović.

Jedno od preduzeća čiji je pogon bio u potpunosti bio poplavljen je i Minalli iz Živinica. “Poplavljeni bili jesmo, ali ne i uništeni”, kaže Ermina koja predstavlja Minalli u Kölnu i nastavlja: „Na svu sreću smo uspjeli spasiti veći dio materijala i mašina. Međutim, problemi su nastali kada se voda povukla. Pored prljavištine, problem nam je predstavljala vlaga, odnosno vlažnost zidova i prostorija”.

Ermina sa suprugom na sajmu u Kölnu predstavlja namještaj napravljen po ukusu kupca.
Ermina sa suprugom na sajmu u Kölnu predstavlja namještaj napravljen po ukusu kupca.

„Prvi put smo na sajmu i mislim da je ovo od višestrukog značaja za sve one koji žele proširiti proizvodnju. Na osnovu onog što sam vidjela, mogu samo zaključiti da BiH ima kvalitetnu radnu snagu i mislim da možemo odgovoriti izazovima koje sa sobom nosi zapadno tržište.”

Izazovi i zahtjevi zapadnog tržišta su već dugo godina poznati Petroprojektu iz Bratunca koji već 20 godina proizvodi komponente za namještaj. Ova firma koja zapošljava 300 radnika, u potpunosti je posvećena izvozu. “Njemačka nam je najdominantnije tržište”, ističe Dalibor Petrović, direktor prodaje. “Godinama smo učili od zapadnih brendova. Sada i sami proizvodimo namještaj. Iz iskustva govorim da nam najveće poteškoće predstavljaju granice i administrativne barijere koje limitiraju fleksibilnost poslovanja. U našoj filozofiji poslovanja dominira kvalitet usluga”, kaže Petrović.

Industrija namještaja u Bosni i Hercegovini je jedna od najrazvijenijih grana bh. privrede. Inače, u BiH postoji preko 1.000 firmi koje proizvode namještaj. Među njima su Artisan i Sinkro koji su samostalno predstavljali svoje proizvode. Sinkro pažnju posjetilaca privlači štandom koji je uređen motivima Vijećnice u Sarajevu kao i namještajem od materijala koji je otporan na grebanje šapama kućnih ljubimaca.

Minalli još jednom učesnik IMM sajma namještaja u Kelnu

BiH, Njemačka – Bosanskohercegovački privrednici će u periodu od 18. do 24. januara učestvovati na sajmu namještaja IMM Cologne, koji se održava njemačkom gradu Kelnu

Bosnu i Hercegovinu će na ovom sajmu predstavljati ukupno 8 kompanija, a bit će to šesti put da će se naši proizvođači namještaja predstaviti evropskoj javnosti na kelnskom sajmu. Svoje su učešće najavile sljedeće kompanije: Praktik d.o.o. Vogošća, Namještaj/Solidwood d.d. Gradačac, Minalli d.o.o. Sarajevo/ Živinice, Woodteam d.o.o. Ilijaš, Krivaja Möbel d.o.o. Zavidovići, Bosnian Beech Board d.o.o. Visoko, Masterwood d.o.o. Prijedor i Lignum d.o.o. Lopare.

IMM Cologne je 2015. godine posjetilo 146 hiljada posjetilaca iz 138 zemalja, pa je jasno da se radi o vrhunskom sajmu i o sjajnoj prilici za naše kompanije da svoje proizvode prezentiraju široj evropskoj, ali i svjetskoj javnosti.

Takvog je mišljenja i Ermina Muharemović, koja je skupa sa svojim suprugom Dževadom vlasnik kompanije Minalli d.o.o. Kompanija će i ove godine uzeti učešće na sajmu, a za proizvode ove kompanije već postoji inostrani interes.

“Mi na sajmu učestvujemo da bismo na najbolji način prezentirali ono što radimo u svojoj kompaniji. Inostrani interes postoji od ranije i zato smo ponovo odlučili otići u Keln. Radimo moderniju liniju dizajna koju želimo predstaviti ove godine. Imamo saradnju sa renomiranim dizajnerima iz Sarajeva, koji za nas rade jedan dio projektovanja i idejnih rješenja za naše proizvode”, kaže Muharemović za Novo vrijeme, te dodaje:

“Ono što nas najviše koči je zakonska regulativa Evropske unije. Za svaki izlaz naše robe smo dužni praviti individualne fakture, što je sasvim prihvatljivo kada se radi o manjim kupovinama individualnih kupaca. Međutim, kada se kupuju veće količine namještaja, kupci traže popust na količinu, a mi to zbog regulative ne možemo da im ponudimo. Jedna Poljska kao članica Evropske unije ima ovu mogućnosti, tako da njima ne možemo biti konkurent”.

Nastup Bosne i Hercegovine na IMM COLOGNE 2016 finansijski će podržati Vanjskotrgovinska komora BiH, kao i Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

“Vanjskotrgovinska komora BiH je jedina domaća institucija koja nas podržava. Ona je napravila sjajan posao u povezivanju proizvođača iz cijele zemlje, tako da međusobno dijelimo brojna iskustva i probleme i jedni drugima pomažemo kad god je to moguće. Država nam na drugi način ne pomaže i ne olakšava”, tvrdi Muharemović.

Iako je generalno učešće na IMM sajmu pozitivna stvar, ona također ističe da problemi za pojedine kompanije nastaju tek po okončanju sajma.

“Svaka kompanija koja izlaže na sajmu u Kelnu ima potencijalne kupce i upite i od nje direktno zavisi kako će se organizovati i kako će poslije sajma nastaviti dalju saradnju sa tim kompanijama. Ne možete izložiti sve proizvode na sajmu, ali morate naći druge načine da pokažete da možete napraviti i te druge proizvode”, zaključila je na kraju.

Sajam u Kelnu nova prilika za proizvođače namještaja iz BiH

Bosna i Hercegovina će šesti put, zahvaljujući finansijskoj podršci Vanjskotrgovinske komore BiH (VTK BiH) i Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, nastupiti na Međunarodnom sajmu namještaja i interijera – IMM COLOGNE u Kelnu u Njemačkoj.

Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, uz finansijsku podršku Ministarstva vanjske trgovinke i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, organizirala je po šesti put zaredom nastup bh. kompanija na Međunarodnom sajmu namještaja i interijera IMM COLOGNE, koji je počeo danas u Kelnu (Njemačka) i traje do 24. januara.

Na zajedničkom štandu Bosne i Hercegovine na sajmu IMM COLOGNE 2016, koji je površine 210 m2 i pozicioniran u Hali 3.1- segment Global Lifestyles, svoje izvozne kolekcije namještaja predstavlja osam bh. firmi, i to: PRAKTIK d.o.o. Vogošća, NAMJEŠTAJ/ SOLIDWOOD d.d. Gradačac, MINALLI d.o.o. Sarajevo/ Živinice, WOODTEAM d.o.o. Ilijaš, KRIVAJA MÖBEL d.o.o. Zavidovići, BOSNIAN BEECH BOARD d.o.o. Visoko, MASTERWOOD d.o.o. Prijedor i LIGNUM d.o.o. Lopare.

Koliki je značaj izglaganja na sajmu namještaja u Njemačkoj govore podaci vanjskotrgovinske razmjene i trend rasta izvoza. Za 11 mjeseci 2015. godine iz Bosne i Hercegovine je izvezeno namještaja vrijednosti oko 210 miliona eura. Najveći izvoz bio je u Njemačku, a vrijednost izvezene robe u ovu zemlju iznosi je 70 miliona eura što je 33,2 % ukupnog izvoza i 9%više nego u istom periodu 2014. godine. Najzastupljeniji proizvodi u strukturi namještaja koji se iz naše zemlje izvoze u Njemačku su: tapacirane stolice (20 milona eura drvene, 6 milona eura metalne), trpezarijski namještaj (oko 18 milona eura), namještaj za spavaće sobe (11 miliona eura) i dijelovi za namještaj (5,5 milona eura), te drugi proizvodi iz grupe namještaj. Ovi podaci pozicioniraju Njemačku kao najzančajnije tržište za bh. namještaj.

Minalli na GAST-u: ‘Svaki komad našeg namještaja je unikatan’

Bosansko-hercegovačka tvrtka Minalli po prvi put je na sajmu GAST. Relativno mlado poduzeće, osnovano 2012. godine, bavi se proizvodnjom i prodajom namještaja po narudžbi. Sjedište se nalazi u Sarajevu dok joj je proizvodni pogon smješten u Živinicama pokraj Tuzle.

– U tvrtki je 10 zaposlenika, proizvodnja je manufakturnog tipa. Osim prodaje tapeciranog, komadnog i pločastog namještaja pravljenog po narudžbi od geflechta, u Minalli salonu, koji se nalazi u centru Sarajeva, možete naći i dekorativne tkanine, tapete i tepihe poznatih svjetskih brendova – kazala nam je Mirela Kulić, referentica prodaje ove tvrtke.

U Split su došli kako bi promovirali poduzeće, a glavni cilj im je spojiti se s klijentima kojima je potrebno opremanje apartmana.

– Jako smo interesantni posjetiteljima. Često pitaju za naš namještaj i ostanu iznenađeni što su naši proizvodi namijeni opremanju interijera, a ne eksterijera kao što se može učiniti na prvi pogled – kazala je Kulić.

– Svaki komad namještaja je unikatan, napravljen po želji kupca, kako bi se reklo kastomiziran – dodala je.

Ovo je jedina tvrtka iz Bosne i Hercegovine koja je ipak ostala na GAST-u nakon prošlotjednih vremenskih neprilika.

– Istina, Vanjsko-trgovinska komora Bosne i Hercegovine je prošlog tjedna s nizom poduzeća i obrta bila u Splitu, ali prema našim saznanjima jedini smo se vratili ovdje i nadam se da će nam se to i isplatiti – zaključila je Kulić.